امور صندوق رفاه دانشجویی

مسوول صندوق رفاه : آقای امیری -  تلفن مستقیم = 53292227-031

 

انواع وام های تحصیلی

1- وام قرض الحسنه شهریه

2- وام قرض الحسنه اجاره مسکن

3- وام قرض الحسنه ازدواج

4- وام بلند مدت وزارت علوم با بازپرداخت پس از فارغ التحصیلی

5- وامهایی که صندوق قرض الحسنه دانشگاه پرداخت می کند

--------------------------------------------------------------------------------------------

دانلود فرم وام های شهریه و ازدواج و اجاره مسکن

دانلود فرم وام وزارت علوم با بازپرداخت پس از فراغت از تحصیل

دانلود فرم وام بانک قرض الحسنه مهر ایران

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

توجه اطلاعیه جدید درباره وام بلند مدت

اطلاعيه تسهیلات بلند مدت شهريه وزارت علوم با بازپرداخت « بعداز فراغت از تحصيل »

الف- شرايط عمومی وآموزشی وام گيرندگان

۱- اخذ حداقل واحدهای مورد لزوم طبق مقررات آموزشی

۲- نداشتن مشروطی متوالي دردو نيمسال تحصیلی قبل

۳- دانشجویان مقطع دكتري تخصصي ناپیوسته وكارشناسي پیوسته ورودی ۹۳ به بعد و دانشجويان كارشناسي ارشد و كارشناسي ناپيوسته و کاردانی ورودی ۹۴ به بعد مي توانند متقاضي وام باشند.

تذکر:

۲- دانشجويان ترم آخر نمي توانند از اين وام استفاده نمايند.

۳-دانشجويانی كه در مقاطع قبل از اين نوع تسهيلات استفاده نموده اند قبل از درخواست وام می بايستی نسبت به پرداخت اقساط معوقه ، ديركرد و يا تسويه حساب كلی اقدام نمايند.

ب- مدارک لازم

۱- تكميل فرمهای مربوطه

۲- تاييد توسط كارشناس آموزش

۳- اصل سند تعهد نامه محضري تنظیمی توسط یکی از دفاتر اسناد رسمی کشور فرم شماره ۳ (ضامن می بایستی کارمند دولت یا كارمند نهادهاي عمومي دولتي و يا بازنشسته دولت باشد )سايزکاغذA4)

۴- کپی کارت دانشجویی وکارت ملی دانشجو دریک صفحه A4

۵-كپي شناسنامه دانشجو کپی شناسنامه وکارت ملی ضامن (سايزکاغذ (A5

۶- كپي آخرين حکم استخدامی ضامن و گواهی کسر از حقوق يا كپي حكم بازنشستگي ضامن و گواهی کسر از حقوق (سايز كاغذ A4)

۱-دانشجويان گرامی كه برای اولین بار متقاضی اين نوع تسهيلات مي باشند جهت تحويل مدارك به صندوق رفاه دانشجويان مراجعه و یا به آدرس پستی: اصفهان - شهرضا - انتهای بلوار پاسداران - دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا- صندوق رفاه دانشجویان کدپستی 86145311 ارسال نمايند0

۲-پس ازتحویل مدارک جهت ثبت نام اولیه به پورتال http://bp.swf.ir منوی درخواست وام مراجعه و درخواست خود را ثبت نماييد. لازم به توضیح است طی نمودن مراحل فوق به ترتیب ذکر شده الزامی است .

۳-دانشجويانی كه در اين مقطع قبلا از اين نوع تسهيلات استفاده نموده اند و متقاضی مجدد مي باشند بايستی مرحله ۲ را انجام دهند.

 

توجه: به مدارک ناقص ترتیب اثرداده نمی شود و ثبت نام طی دو مرحله (تحویل مدارک به صندوق رفاه ودرخواست انلاین) به صورت کامل باید انجام شود.

تبصره۱ : تکمیل پرونده بمنزله دریافت وام نمی باشد و پس از تامين بودجه و تائید صندوق رفاه وزارت علوم ، به حساب شهریه متقاضیان واریز خواهد شد.(ضمنا تاریخ واریز مشخص نیست).

تبصره۲: اين نوع تسهيلات بر اساس اولویت زمانی تحویل مدارک پرداخت می گردد.

*سقف مبلغ این نوع تسهیلات جهت مقاطع کارشناسی و کاردانی 5000000 ریال و کارشناسی ارشد 10000000 ريال و دكتري تخصصي 25000000 ريال می باشد*

-------------------------------------------------------------------

اطلاعیه استفاده از تسهیلات میان مدت شهریه متغیر ، مسکن ، ازدواج

مدارک لازم:

۱ : دریافت و تكمیل فرم درخواست وام

تبصره یك : امضاء ضامن (صاحب چك ) در فرم درخواست وام با امضاء چك مطابقت داشته باشد

-ضامن باید کارمند یا کاسب معتبر باشد در صورتیکه کارمند باشد تصویر آخرین فیش حقوقی و در صورتیکه کاسب باشد کپی جواز کسب معتبر لازم می باشد.

تبصره دو:برای دریافت وام ازدواج ضامن باید کارمند باشد و گواهی کسر اقساط از حقوق و برای وام مسکن اجاره نامه معتبر از آژانس های املاک لازم است.

۲ : یك فقره چك از حسابهای عضو شتاب (الكترونیكی) بانكهای دولتی (ملی،صادرات ،تجارت،ملت،مسكن،رفاه،كشاورزی )ازضامن

تبصره یك: چك بدون تاریخ با مبلغ در وجه  دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا با امضا و مهر ضامن

تبصره دو : پشت چك نام ونام خانوادگی و کدملی وام گیرنده و همچنین شماره تلفن همراه ضامن با مدادسیاه نوشته شود.

تبصره سه :چكهای موسسات و شركتها مورد قبول نیست.

شرایط و زمان لازم جهت اخذ وام میان مدت

۱. عدم كمیته انضباطی در ترم جاری

۲.زمان درخواست وام نیمسال اول تحصیلی: از اول تیر ماه تا آخر مرداد ماه همان سال و تاریخ بازپرداخت اقساط از ۷/۱۵ الی ۴/۱۵ سال بعد می باشد

۳.زمان درخواست وام نیمسال دوم سال تحصیلی : از اول آذر ماه تا آخر دی ماه همان سال و زمان باز پرداخت اقساط از ۱۲/۱۵ الی ۹/۱۵ سال بعد می باشد.

۴. واریز اقساط معوق وام میان مدت قبلی و یا تسویه حساب كامل بدهی

این نوع تسهیلات پس ازكسر ۲/۵% كارمزد بعد از انتخاب واحد به حساب شهریه واریز می گردد، و با باز پرداخت ماهیانه طی 10 قسط (وام ازدواج 20 ماهه) می باشد.

تذکر۱‍: چنانچه دانشجویانی که در طول دو ترم دو فقره وام دریافت نمایند باید اقساط دو وام را طی یک فقره فیش به حساب صندوق رفاه واریز نمایند.

تذکر۲:چنانچه دانشجویان در سررسید مقرر وام خود را پرداخت ننمایند با هر وضعیت تحصیلی (عادی، ترک تحصیل، اخراجی، غایب و غیره) بدون اطلاع قبلی نسبت به چک ضمانت اقدام خواهد شد.

(دانشجویان عزیز بهتر است به اندازه مبلغ شهریه متغیر درخواست وام نمایند)

 

حداکثر مبلغ وام رشته ردیف

5.000.000 ریال

علوم انسانی 1
7.000.000 ریال فنی و مهندسی 2
7.000.000 ریال كارشناسی ناپیوسته 3
10.000.000 ریال کارشناسی ارشد 4
25.000.000 ریال دکتری 5
20.000.000 ریال کارشناسی ارشد با پایان نامه 6
50.000.000 ریال دکتری با پایان نامه 7
150.000.000 ریال وام بانک قرض الحسنه مهر ایران حداکثر تا 8
15.000.000 ریال وام ازدواج 9
7.000.000 ریال وام اجاره مسکن 10

 

تذکر: .به اطلاع می رساند وام های بانک قرض الحسنه مهر ایران تا سقف حداکثر 150000000 (پانزده میلیون تومان) و بصورت ترم به ترم به حساب دانشگاه بر اساس ضوابط خاص خود واریز می گردد. هر وام باید در طول 6 ماه یک ترم تسویه حساب شود

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

قابل توجه دانشجويان فارغ التحصيل و در جريان فارغ التحصيلی كه از وامهای بلندمدت وزارت علوم استفاده نموده اند‎

كلیه دانشجویان حداكثر ۸ ماه پس از تاریخ فارغ التحصیلی باید برای تعیین وضعیت و صدور دفترچه اقدام نمایند. پس از گذشت ۹ ماه از زمان فارغ التحصیلی كل مبلغ وام بعلاوه كارمزد و دیركرد آن باید یكجا تسویه گردد.

۱- دانشجویان مقاطع كارشناسی ناپیوسته و كارشناسی ارشد و دكتری تخصصی

مرحله الف :این دسته از دانشجویان باید قبل از مراجعه به صندوق رفاه اگر در مقاطع قبلی از این نوع وامها استفاده نموده اند می بایست در سایت وزارت علوم تسویه حساب و سپس با دانشگاه مقطع قبلی تماس گرفته و درخواست تسویه حساب نمایند .

مرحله ب: مراجعه به صندوق رفاه و پرکردن فرم شماره ۱۲ و پرداخت ده درصد اصل وام دریافتی به صورت اینترنتی

۲- مابقی دانشجویان موظف به رعایت بند «ب» می باشند .

۳- سنوات قابل قبول جهت صدور دفترچه :

- كارشناسی پیوسته و دكتری تخصصی ناپیوسته ۸ نیمسال

- كارشناسی ناپیوسته ، كاردانی و كارشناسی ارشد ناپیوسته ۵ نیمسال

- دكتری عمومی ( پزشكی دكتری حرفه ای ) ۱۲ نیمسال

- لذا از دانشجویانی كه تعداد ترمهای تحصیلی ایشان از نیمسال مجاز فوق الذكر تجاوز نموده خواهشمند است جهت تعیین تكلیف سریعاً به صندوق رفاه مراجعه نمایند .

- در صورت انصراف یا اخراج می بایست كل مبلغ وام دریافتی + كارمزد آن را یكجا تسویه نمایید.

راهنمای بازپرداخت وام بلند مدت وزارت علوم

از مرورگر Internet Explorer به سایت http://bp.swf.ir مراجعه كنید .

ورود به پورتال دانشجویی سامانه فاز ۲

نام كاربری : شماره ملی با خط فاصله ( بعنوان مثال 1-111111-111)

كلمه عبور : شماره ملی با خط فاصله ( بعنوان مثال 1-111111-111)

سپس تغییر كلمه عبور

روش پرداخت :

پرداخت توسط درگاه بانك ( پرداخت فیش ) یا ( پرداخت دفترچه )

ضمناً فایل مالی شما تا تسویه حساب نهایی بسته خواهد شد . كارمزد وام از زمان دریافت به صورت سالیانه 4% و جربمه اقساط معوقه 12% می باشد .

همچنین قبل از پرداخت به صورت یكجا با صندوق رفاه هماهنگی نمائید.

تلفن تماس : 03153292226

لازم به توضیح است طبق بخشنامه صادره از صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و تحقیقات و فناوری صدور گواهی موقت قبل از صدور دفترچه اقساط ممنوع و ارائه اصل مدرك منوط به پرداخت تسویه حساب كامل وام

می باشد .

 

اطلاعيه تسهیلات بلند مدت شهريه وزارت علوم با بازپرداخت « بعداز فراغت از تحصيل »

۱-دانشجويان گرامی كه برای اولین بار متقاضی اين نوع تسهيلات مي باشند برای مشاهده اطلاعيه و دريافت فرم از بخش فوقانی اقدام و از تاريخ ۱۳۹۵/۰۴/۱ الي ۱۳۹۵/۰۴/۳۱ جهت تحويل مدارك به صندوق رفاه دانشجويان مراجعه و یا به آدرس پستی: اصفهان - شهرضا - انتهای بلوار پاسداران - دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا- صندوق رفاه دانشجویان کدپستی 86145311 ارسال نمايند

۲-پس ازتحویل مدارک ازتاریخ۹۵/۵/۱ لغایت ۹۵/۵/۳۱ جهت ثبت نام اولیه به پورتال http://bp.swf.ir منوی درخواست وام مراجعه و درخواست خود را ثبت نماييد. لازم به توضیح است طی نمودن مراحل فوق به ترتیب ذکر شده الزامی است .

۳-دانشجويانی كه در اين مقطع قبلا از اين نوع تسهيلات استفاده نموده اند و متقاضی مجدد مي باشند بايستی مرحله ۲ را انجام دهند.

الف- شرايط عمومی وآموزشی وام گيرندگان

۱- اخذ حداقل واحدهای مورد لزوم طبق مقررات آموزشی در نيمسال اول

۲- نداشتن مشروطی متوالي دردو نيمسال تحصیلی قبل

۳- دانشجویان مقطع دكتري تخصصي ناپیوسته وكارشناسي پیوسته ورودی ۹۳ به بعد و دانشجويان كارشناسي ارشد و كارشناسي ناپيوسته و کاردانی ورودی ۹۴ به بعد مي توانند متقاضي وام باشند.

تذکر:

۲- دانشجويان ترم آخر نمي توانند از اين وام استفاده نمايند.

۳-دانشجويانی كه در مقاطع قبل از اين نوع تسهيلات استفاده نموده اند قبل از درخواست وام می بايستی نسبت به پرداخت اقساط معوقه ، ديركرد و يا تسويه حساب كلی اقدام نمايند.

ب- مدارک لازم

۱- تكميل فرمهای مربوطه 

۲- تاييد توسط كارشناس آموزش

۳- اصل سند تعهد نامه محضري تنظیمی توسط یکی از دفاتر اسناد رسمی کشور فرم شماره ۳ (ضامن می بایستی کارمند دولت یا كارمند نهادهاي عمومي دولتي و يا بازنشسته دولت باشد )سايزکاغذA4

۴- کپی کارت دانشجویی وکارت ملی دانشجو دریک صفحه A4

۵-كپي شناسنامه دانشجو کپی شناسنامه وکارت ملی ضامن (سايزکاغذ (A5

۶- كپي آخرين حکم استخدامی ضامن و گواهی کسر از حقوق يا كپي حكم بازنشستگي ضامن و گواهی کسر از حقوق (سايز كاغذ A4)

توجه: به مدارک ناقص ترتیب اثرداده نمی شود و ثبت نام طی دو مرحله (تحویل مدارک به صندوق رفاه ودرخواست انلاین) به صورت کامل باید انجام شود.

تبصره۱ : تکمیل پرونده بمنزله دریافت وام نمی باشد و پس از تامين بودجه و تائید صندوق رفاه وزارت علوم ، به حساب شهریه متقاضیان واریز خواهد شد.(ضمنا تاریخ واریز مشخص نیست).

تبصره۲: اين نوع تسهيلات بر اساس اولویت زمانی تحویل مدارک پرداخت می گردد.

*سقف مبلغ این نوع تسهیلات جهت مقاطع کارشناسی و کاردانی ۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال و کارشناسی ارشد ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ريال و دكتري تخصصي ۲۵/۰۰۰/۰۰۰ ريال می باشد*

 

قابل توجه دانشجویان فارغ التحصیل كه دفترچه اقساط وام وزارت علوم دريافت نموده اند

در حال حاضر دانشجویان می توانند از طریق سایت http://bp.swf.ir علاوه بر مشاهده مشخصات فردی و اطلاعات تحصیلی ،اقساط وامهای خود را به صورت الکترونیکی پرداخت نمایند.

نام کاربری و کلمه عبور : شماره ی ملی می باشد.

فرمت نام کاربری و کلمه عبور همراه با - است(مثال ۱-۱۱۱۱۱۱-۱۱۱)

پس از ورود به سامانه ،تغییر کلمه عبور جهت استفاده از سایت الزامی می باشد.

جهت تسویه حساب نهایی باید دو روز پس از واریز آخرین قسط دفترچه به صندوق رفاه دانشگاه مراجعه شود.

امور-صندوق-رفاه-دانشجویی-و-تسهیلات-اعتباری

© 2018دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا. All rights reserved. طراحی و اجرا فرابرد شبکه